مهدویت و واژه ی آشنایی به نام « انتظار »

#غروب
مهدویت و واژه ی آشنایی به نام « انتظار »

?برای اینکه احساس نیاز به امام زمان عج پیدا کنیم و ظهور را تنها راه نجات بشریت بدانیم و تلاش کنیم معرفتمان را نسبت به امام زمان عج را افزایش دهیم ؛ باید معنای دقیق کلماتی به نام « انتظار و منتظر » را که همه ادعای انتظار فرج و منتظر امام زمان عج ، بودن را می کنیم ، بدانیم .
✔️انتظار برای اقشار مختلف مردم معانی متفاوتی دارد ؛ عموم مردم ، انتظارشان سطحی و عامیانه است
?نگاه سطحی و عامیانه یعنی از چرایی ها و چگونگی ها نپرسیدن و ریشه ها و نتیجه ها را ندانستن .
?یعنی گمانه زنی به جای تدبر و اندیشه .
?یعنی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و اینکه تنها برای فرج مولا دعا کنیم ، بدون آنکه احساس مسئولیت کنیم و به فکر کسب معرفت و زمینه سازی برای ظهور باشیم .
?بله در روایت داریم که امام زمان عج بر سر مومنان دست می کشند و عقل آن ها رشد پیدا می کند (کمال الدین و تمام النعمه - ج2 - ص675) ?اما درک معنای این حدیث نیازمند یک نگاه عمیق است ، نه اینکه با نگاه سطحی آن را تفسیر کنیم و تصور کنیم که فعل حضرت بر خلاف تمام سنت های الهی ، در وضع طبیعی خلقت بشر تغییری ایجاد می نماید .
⚔️هم چنین بعضی تصور عامیانه ای دارند که وقتی امام زمان عج بیاید ، با شمشیر همه مسائل را حل می کند ‼️
⭕️البته در جریان قیام حضرت حتما شمشیر (سلاح) به کار گرفته خواهد شد ، ? اما هم مقدمات بسیاری می خواهد و هم با لوازم بسیاری همراه خواهد بود .
?آن روز هم که دستان علی بن ابی طالب (علیه السلام) را بسته بودند ، شمشیر بود ? ولی به دلیل نبودن آن مقدمات و لوازم به کار گرفته نشد .این شمشیر نیز همان شمشیر است …

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.